НАША ТРАДИЦІЯ

НАША ТРАДИЦІЯ

Нехай наш чайник гріється, а ми в цей час трохи поговоримо про наше товариство, школу і про те, що взагалі можна сказати у декількох словах — зовсім трохи, бо аніж щось про те розповідати, ми радше б запропонували вам чашку чаю, як зробив би то Байсао чи "Старий продавець чаю", як його ще називали...

Baisao

Байсао... Ким був той чайний мудрець вісімнадцятого століття, ясний дух якого досі осяває нашу традицію яскравіше, ніж саме його ім'я?.. Майже все своє життя дзенський чорноризець, він у сорок дев'ять років проміняв усе разом зі своїм убранням на те, що, яким би дивним воно не здавалося, було більше сповнено Дзену — на життя продавця чаю при дорозі. Кожна його чаша була пройнята стародавнім неоцінним Духом Чаю, якого не торкалися ані гроші, ані теорії чи ритуали, ба навіть розум як такий — Духом, котрий існував ще до того, як зірвали перше чайне листя. І ті, хто проходили повз його хатинку обабіч дороги, могли бачити тільки старого в дивному журавлиному вбранні прадавнього даоського самітника. Та Дух той здалеку вабив виблиском очей чи плавністю рухів рук, коли наливав він свій чай у затерті, потріскані чаші... Після такого чаю перехожий відходив звідти якимось зміненим, хоча, можливо, так і не збагнувши всю важливість того, що саме вплинуло на його світогляд. Свою ятку Байсао називав:

"Хатинка, що переносить вас до Мудрості (通聖亭 Tong Shen Ting)."

Недоладний і невчасний, наче відродження прадавнього чайного мудреця, що мешкав у гірських лісах давно забутої місцини Китаю, він пропонував цілющі ковтки та краплі осяянь усім, хто зустрічався на його шляху.

Цей Шлях Чаю, оскільки ми Його відкриваємо чи створюємо наново (або Він нас), спершу повинен ушановувати Природу, Небо і Землю, з невимовного центру яких зростають чайні дерева. Йдучи величезним старим гірським хребетом чайних мудрощів, ми також подорожуємо і тими стежками, які прокладали всі відомі й невідомі нам мудреці від чаю: ті, хто рано вранці ходив по вкритих хмаринами верховинах Китаю, хто віддалявся в лісові обителі чи ті, хто практикувався в дзенському чаї в Японії чи Кореї, так само як і в навичках Ґунфу південно-китайських чайних традицій. Власне кажучи, ми маємо низько вклонитися сучасним вчителям чаю з усього світу, і не стільки за збереження традиціі і форми, скільки за дотримування і розповсюдження Духу Листя в ті часи й по цей день.

Як і Байсао, ми підтримуємо, розвиваємо та виявляємо усвідомлення Гармонії через чай, що на разі таке необхідне в цьому бурхливому світі; і так само як і він, ми робимо це дуже просто, не вимагаючі нічого взаміну. Будь ласка, ось ваша чаша. За так.

Подібно до Байсао та инших мудреців, що були до нього, ми поставили свою метафоричну хатинку самітника тут, на узбіччі найдавнішого битого шляху, і пропонуємо те, що будь-який мудрець завжди пропонував: куточок спокою і втіхи, де можна заспокоїти себе й відпочити від мінливостей життя, а як буде потреба, то і трішечки священної мудрості, що зрощувалася серед тиші цього простору.